Bromsnor Brown Ale II

Buiten is het grauw en miezerig, kortom het is uitstekend weer voor een brouwdag!

cropped-img_17621.jpg

Vandaag staat een tweede versie van de Bromsnor Brown Ale op de planning. De eerste versie staat momenteel op de tap en smaakt mij bijzonder goed. De batch die ik vandaag brouw zal op het kerstfeest van mijn werk opgetapt worden. Deze American Brown Ale is met 4% een lichtgewicht. Door gebruik te maken van Red Crystal en Chocolademout is er toch sprake van een mooie body. De Citra Hop is een frisse tegenhanger en maakt het een lekker doordrinkbaar.

De eerste versie is vergist met Fermentis S-04, maar voor de tweede versie van vandaag heb ik gekozen voor de Wyeast 1272 American Ale II. Deze gist heeft licht notig karakter en geeft de mout en hop smaken vrij spel. Ook heb ik bij de aromagiften de hoeveelheid hop verdubbeld omdat ik de Citra goed terug wil kunnen proeven.

Bromsnor Brown II JPEG

Brouwnotities:
Volume: 22 liter
Begin SG: 1.042
IBU: 25
EBC: 45

Mout:
Palemout (7 EBC) 3000 gr.
Red Crystal (320 EBC) 400 gr.
Pilsmout (3 EBC) 300 gr.
Aroma 40 (50 EBC) 200 gr.
Chocolademout (800 EBC) 100 gr.

Hop:
Magnum 12 gr.  60 min. (20.4 IBU)
Citra 20 gr.  3 min. (4.4 IBU)
Citra 20 gr. 0 min. (Flame-out)

Maischschema:62ºC  – 50 min.
72ºC  – 20 min.
78ºC  – 10 min.

Dit bericht werd geplaatst in Bierstijl, Homebrew, Recept en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie